"Вітаю всіх гостей! Данний блог створений для вчителів початкових класів, дбайливих батьків та допитливих учнів. Тут ви зможете знайти дуже багато корисної та цікавої інформаціі!!!! Сподіваюся,що Вам сподобається!!!!

середа, 23 грудня 2015 р.

Шановні батьки та любі діти!
Від щирого серця вітаю Вас з Новим Роком та Різдвом Христовим!
Новий рік казковий час – завітає хай до Вас!
З щастям, радістю, добром,
З колядою та Різдвом.

За проханням батьків і учнів новорічні завдання ( виконувати у додаткових зошитах, чи робочих зошитах, так як у новому семестрі заводимо всі нові зошити).
Українська мова
1. Розберіть за будовою слова: сніжиночка, колядники, прикраса, ковзанка, лижник.
2. Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними (е), (и) в коренях. Ненаголошені (е), (и), які перевіряються наголосом.

Безмежний степ у високих травах. Ревіння Дніпрових порогів. Тупіт копит, що відлунює аж у високих небесах. Чути плач дітей, жінок, рев худоби. Вершники на низеньких прудких конях женуть натовп людей і стадо корів. Вони нікого не бояться, вони тут господарі. Виловлюють в Україні все живе й женуть до Криму.
І раптом ніби із самого неба падає на степ могутній свист. Аж трави обізвалися сухим шелестом і сполохано побігли в усі боки. Загула, задвигтіла від бухкання копит земля. То запоріжці йшли визволяти українців з неволі.
(за А. Кащенком)
1. Яка тема і головна думка тексту?
2. Добери до тексту заголовок. Запиши.
3. Про яких вершників йдеться у тексті?
4. Хто такі запорожці?
5. Склади і запиши два запитання до тексту.
6. Прочитай текст за 40 секунд.
7. Випиши виділені слова, допиши перевірні слова. Правопис яких букв ти перевіряв? Підкресли їх. Постав наголос.
8. Сформулюй правило про перевірку написання ненаголошених голосних (е), (и).
9. Встав у слова пропущені букви. Добери перевірні слова.
10. т_хесенько -________________
в_шневий - ________________
вкр_ває - ___________________
б_резневе - _________________
в_селка - ___________________
вст_ляє - ___________________
кр_чить - ___________________
бл_щить -___________________
в_черя - ____________________


1. Для паяння заліза приготували сплав олова і свинцю. Олова взяли 6 г, а свинцю у 5 разів більше. Скільки взяли грамів свинцю й олова разом?  
2. У Дмитрика в одному конверті було 30 поштових марок, а в другому – в 5 разів менше. Скільки марок було в Дмитрика у двох конвертах?
3. Альбом коштує 7 грн, а книжка у 8 разів дорожча. Скільки гривень коштують альбом і книжка разом?
4. У трьох однакових ящиках міститься 21 кг апельсинів. Скільки кілограмів апельсинів міститься у 8 таких ящиках?
5. У п’ять однакових коробок розфасовано 30 кг печива. Скільки кілограмів печива у 8 таких коробках?
6. У чотири однакові бідони налито 28 л яблучного соку. Скільки бідонів знадобиться, щоб розлити в них 42 л соку?
7. У дівчинки було 45 гривень. Вона купила 7 стрічок по 6 гривень кожна. Скільки грошей у неї залишилося ?
8. У господарки було 25 гривень. Вона купила 3 м тканини по 8 гривень за метр. Скільки здачі повинна отримати господарка ?
9. Приклади 36 : 4 + 54 : 6           
25 + 7 ∙ 9                           24 : 4 ∙ 2
24 : (4 ∙ 2)                             4 ∙ (23 – 17)                      
(24 + 18) : 6                      28 : 4 + 72 : 8           
70 – 6 ∙ 9                         24 : 3 ∙ 2
64 : 8 : 4 : 2                  5 ∙ (85 – 78)                    
(24 + 18) : 6                  4 ∙ (52 – 43)                             
21 : 7 + 14 : 2                   (39 + 9) : 6                              
36 : 6 + 5 ∙ 8                    25 – 35 : 7                               
27 : 3 + 51                         3 ∙ (72 – 63)                             
28 : 7 + 18 : 2                      (17 + 37) : 6                             
48 : 6 + 5 ∙ 4                               35 – 49 : 7                               
18 : 3 + 54                                   5 ∙ 7 +3                                              
 4 ∙ 3 +12                                  7 ∙ 6 – 4                                      
 27 : 3 + 29                            18 : 3 +32                                      
  3 ∙ 9 +17
5 ∙ 6 – 5                                6 ∙ 9 – 10
10.
1м – 5дм                                             1м – 25см
1м – 7 дм                                            1м – 4см
1дм 4см – 8см                         1м 6дм – 9дм
18см : 2                                               1дм : 4
А тепер  згадаємо вивчений матеріал  з математики і виконаємо наступні завдання:
 1. Яке число потрібно вставити, щоб нерівність була правильною?

    7 + 7 + 7 + 7 + 7 < 7
   а) 5;  б) 4;  в) 3;  г) 2

2. Які з поданих рівностей правильні?

    а) 2 + 3 + 23 =  5∙ 4         в) 23 + 32 = 2 ∙ 3
    б) 2 + 2 + 2 =  2 ∙ 3          г) 2 + 2 – 2 =  2 ∙ 3

3. На яке найменше число потрібно помножити 8, щоб від результату можна було відняти 4 десятки?

    а) 4;  б) 5;  в) 6;  г) 7

4. Задача
    У кіоск привезли 7 ящиків яблук по 8 кг у кожному і 5 ящиків
    груш по 6 кг у кожному. На скільки менше кг груш ніж яблук
    привезли в кіоск?

5. Порівняй вирази

   ( 26 + 22 ) : 6         46 – 24 : 3

24 : 4 + 2 ∙ 9         (56 – 35 ) : 7

6. Задача
    За секунду грак пролітає 10м, ластівка  - на 35м більше, а орел у 3 рази більше за грака. Яку відстань пролітає кожен птах за      секунду?

7. Як за допомогою 5 двійок і знаків дій дістати число 7 ?
8. Повторити таблицю множення і ділення
Бажаю   успіхів!

Українська мова
Згадай , на якій темі ти  зупинився? Це - будова слова.
Пропоную тобі виконати тестове завдання № 1:
1. Вибери  правильну відповідь:
Незмінна частина слова – це …..
А) корінь;
Б) закінчення;
В) префікс.
2. Вибери правильну відповідь, щоб закінчити висловлення.
Основа слова складається з таких частин:
А) префікс, корінь, суфікс;
Б) префікс, корінь, суфікс, закінчення;
В) корінь, префікс, закінчення.
3. Вибери слова, які складаються тільки з кореня і закінчення:
А) житній, дерево, робота;
Б) весна, праця, поле;
В) заніс, риба, сніги.
4. Знайди і викресли зайве слово:
Мило, мильниця, милуватися, мильце, мильний.
5. Позначити будову слів:
Розписка, березовий, носик, прибіг, клас.

А) відлетів, школярка, прегарний;
Б) пришкільний, посадка, висівки;
В) місточок, книжковий, записник.

Тестове завдання №2     
                                 
1. Утворити спільнокореневі слова з протилежним значенням:
        Крилатий -
          Виліз -

2. У поданому словосполученні замінити слова на пестливі. Познач в них суфікси:          Білий пес -

4. Скласти слово з частин слів:

        Префікс від слова        під’їхав
        Корінь від слова           водичка
  Суфікс від слова          лісник

5. Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильні речення.

        Човен (від)плив (від)берега.
        Марійка (на)писала (на)конверті свою адресу.
        Діти (до)їхали (до)бабусі автобусом.
                                            
Продовжимо вивчати тему «Будова слова». Я пропоную порівняти слово осінь, в реченнях:
Прийшла красуня осінь. Щедрі дари в осені.
Що ж відбулося у слові? А відбулося чергування звуку  і  на  е.
Ще один приклад:  Осінь приносить людям  радість  і легкий смуток. В різнокольорове  вбрання одягає осінь природу - і додається людям радості.
А яке чергування відбулося в слові радість? Крім чергування голосних у деяких слова може відбуватися чергування приголосних звуків.
Наприклад:            
Друг – друже – друзі                        г –ж – з
Вухо – вушко – у вусі                      х – ш – с
Козак – козаче – козацький            к – ч – ц

Тестове завдання №1.
1. Змінити слова, що в дужках так, щоб у коренях відбулося чергування голосних. Підкреслити букви, що чергуються:
        Письмовий (столи) –                     Пухнастий (коти) –
2. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
        Бібліотека –                                   Дорога –
3. Прочитай слова в першому стовпчику. Запиши їх у другий стовпчик, змінюючи звуки буквами:
        моло[д']ба –                                   ле[х]кий –
        кі[х]ті –                                           про[з']ба –
4. Вставити пропущені букви:
        Про…ьба, ми…тить, моло…ьба, ні…ті.
5. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
        Яблуко –                                                Нога –                                                                
6. Вставити пропущені букви:
        К…л…ндар, к…шеня, д…ректор, оч…рет, к…р…дор, …бр…кос, …п…льсин.
В завданні №6  подані словникові слова. Їх  правопис яких треба запам’ятати і можна  перевірити  по словнику.
Але є слова, в корені яких зустрічаються  ненаголошені голосні. Ці слова можна перевірити. Треба змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.
Тестове завдання №2.
Дібрати до поданих слів перевірні. Вставити пропущені „е”, „и”:
        м…довий –
        в…с…литься –
2. Вибери групу слів, у яких пишеться буква „и”:
        А)т...хенько, д...хнути, п...ляти, в...ликий;
        Б)н...зький, р...балити, кн...жковий, л...повий;
        В)ш...рокий, в...шневий, в...село, ш...поче.
3. Вставити пропущені букви:

        Пш…ниця, п…нал, в…дмідь, в…рблюд, м…телик, т…л…фон, ч…р…вики.
4. Познач групу слів, у коренях яких ненаголошений [е] не перевіряється наголосом:
        А) гор…зонт                  Б) в…сняний                    В) т…лефон
             с…гнал                           з...рнина                            д...ржава
              д...ректор                       т...пленький                       ок...ан
              кр....ниця                       з...лений                             г...рой


Немає коментарів:

Дописати коментар